Måndag 101220

Herregud vilken dag.

Märta vaknade kl.06.00 och bara grät. Så jag fick göra mej i ordning med henne gråtandes i famnen. Sen upp å väcka P, som var tvungen att ta över när jag skulle klä mej. Ut till bilen som vägrade starta. Jaha, P ut och kolla. Jojo, batteriet var dött. Ok, då skulle jag ta P:s bil. Krångel med centrallåset, men upp gick dörren på passagerarsidan. Jag startade bilen och ställde in väskorna, lämnade dörren öppen och sprang för att skotta bort snövallen. Snabbt tillbaka till bilen som hade gått i baklås. Dörren hade glidit igen till halvstängt läge, låst, med mina saker, d.v.s. mobiler, bokningspärmar, växelkassa m.m. och dessutom satt nyckeln i och bilen var igång. Och till råga på allt har vi ingen reservnyckel. HEL---ES, J--LA, SKIT!
Ok, vad gör vi?
Ringde M som var min första kund, tack å lov. Hon skulle komma och hämta mej. Tuuuur. Men väskan då? Jo, P gav mej i uppdrag att ringa Häggen (bildemonteringen), för att kolla vilken ruta som var billigast. De hade en bakdörr för 250kr. Så då var det bara att ta en slägga och knacka rutan. Väskan hann jag få innan skjutsen kom. :-)

Ja, ni hör ju själva hur min morgon blev. Men tack å lov älskar jag mitt jobb. Så när vi väl var där kände jag mej lugn. Dagen har flytit på hur bra som helst och resulterade i två bilder. Hade egentligen fyra kunder, men med tidsbrist hann jag bara med bilder på två.


Härligt fuchsia/lila aktiga. (fading är poppis hos mina kunder)



Och även julrött står högt i kurs just nu. :-)


Ja, nu håller jag bara alla tummar och tår på att batteriet blivit ordentligt laddat idag, så att jag kommer iväg till jobbet i tid i morrn.

/Linda, Nail Art Studio


Kommentarer
elin

Oj, läte inte som en bra start de inte:S

Ser så fram emot att äntligen få fixa mina imorgoN!:)

2010-12-21 @ 11:30:50
URL: http://flieo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0