Missade blogga igår. :-(

Förmodligen för att jag trodde att jag inte tagit något kort. Men nu när jag kollade kameran såg jag en kund jag fotat. Hon gjorde fading i samma blå nyans som jag hade på mina förra gången. Också lite stora silverpaljetter på ringfingrarna.




och som jag sa förut. När kunderna ser vad de andra gjort vill de göra likadant. :-) Idag fick jag använda
det ljust guldiga glittret. Blev också toppenfint.



Sen har jag haft en student idag också. Det var meningen att jag skulle ha två, men mamman ringde endast TRE TIMMAR innan och avbokade. Helt utan förklaring eller ursäkt. Respektlöst tycker jag. Men som tur var har jag andra på väntlista, så en lycklig tjej kom och fick sina naglar förlängda. Blev dock inget foto på henne, men på dagens student gjorde jag dessa.


Hon har varit nagelbitare, men slutat med det. Tyvärr är nagelbanden utsatta nu istället. Men med snygga naglar syns det mindre. Och kanske, kanske att det även är en sporre att ta hand om nagelbanden bättre. :-)



Det där med att inte avboka i tid tänkte jag på. Det händer rätt ofta i min/skönhetsbranschen. Folk kommer på att de ångrar sej, inte hinner m.m. men ringer inte förrän alldeles för sent. Vilket i sin tur sätter oss och vår "lön" på pottkanten. Detta är mitt argument till att avboka i tid.

Avbokning måste ske senast 24 timmar innan bokad tid. Annars debiteras du med 300 kr oavsett behandling!

 

Varför debiteras en ej avbokad tid?

 

Som egen företagare är jag förbunden att reservera denna tid för DIG och inte sälja den till någon annan, du däremot förbinder dig att komma till mig vid en i förväg beställd behandling. Så länge du inte avbeställer tiden - senast 24 timmar innan - så kan jag inte sälja den till någon annan, då blir du betalningsskyldig.

 

Du skulle inte heller acceptera att tvingas vistas på din arbetsplats utan att din arbetsgivare betalar lön till dig.

Som egen företagare är min lön en del av omsättningen, dvs pengar som kommer in i företaget när jag säljer en behandling eller en vara.

Så kom ihåg att avboka en beställd tid senast 24 timmar före utsatt tid!

/Linda, Nail Art Studio.

 





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0