Granen är klädd.

Jag älskar att klä julgranen. I år blev inget som det brukar, men det blev bra ändå till slut. För det första köpte vi en kungsgran för tredje året i rad, men när vi kom hem och öppnade upp den såg den ut som skit. Ursäkta språket, men 500kr. Det är för dyrt!
Idag när vi ändå skulle in till jobbet åkte vi och bytte till en vanlig skogsgran. Vi fick börja med att ta bort de nedersta grenarna för att den var på tog för lång och sen fick vi även kapa toppen. :-)
Nästa problem uppstod vid montering av ljusen. Det var för långt mellan grenarna. Men som tur var hade mor min varit klok nog att förstå att vi nog kanske skulle behöva hennes långa slinga med små lampor. Så den fick det bli i år. Men det blev väldigt mysigt när det var klart. Eller hur?



I morgon väntar fyra kunder på fyllning av naglar. Och jag längtar efter att få inviga mitt nya bord. Kul ska det bli, både att få skapa lite naglar och att prova bordet.

/Linda, Nail Art Studio


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0