Smickrande vs. jobbigt?

Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta som uppstått efter att jag började blogga. Det tar bort min gnista lite, men samtidigt försöker jag bli smickrad och ta åt mig positivt. Vad är det då jag pratar om?
Jo. Att jag faktiskt blir kopierad rakt av. Att hämta inspiration hos andra är absoult inget konstigt. Det gör vi alla. Men när man blir kopierad rakt av, t.o.m. med färgval och kombinationer, då känns det faktiskt inte riktigt lika kul att lägga upp sina verk längre.
Och när jag vet från den andras kunder att denna kvinna läser min blogg och hämtar inspiration, kan det heller inte bara vara ett sammanträffande. :-(
Men jag väljer nog iaf att se detta som smickrande, trots att det gnager lite i bakhuvudet.

/Linda, Nail Art Studio.


Kommentarer
Marie Ärfström

Trist :( Fast en copycat är ju just bara det...en copycat!!!!

2011-12-07 @ 10:01:40
Linda, Nail Art Studio

Tack Marie. Precis så är det. :-)

2011-12-07 @ 20:05:51
Zabine

Antingen får man bli förbannad på att folk ska sno ens saker, eller så får man se det som att personen i fråga är så kass att de måste stjäla andras saker för att de inte klarar av nåt själv!!



Jag tycker att du som är den absolut bästa på naglar, ska se detta som att denna person ser upp till dig och aldrig kommer att kunna klå dig i det du gör!!



Du är bäst Linda, kom i håg det :)

2011-12-13 @ 16:25:37
Linda, Nail Art Studio

Tack snälla Zabine för upplyftande ord. Jag försöker vända det till positivt, men som sagt. Det gnager lite ändå. :-)

2011-12-13 @ 20:49:32
Annelee

Bästa Linda,



jag hävdar med en dåres envishet att bra saker ska kopieras!

Så länge du vet att du är originalet och att det jobb du gör är proffsigt och av högsta kvalité ska du bara sträcka på dig och vara STOLT över att folk vill göra dina konstverk!



Puss!

2011-12-13 @ 23:16:56
Anette

Kopiering är den största formen av smicker! Eller?..

Ta det som att du är värd att beundra!

2012-05-02 @ 09:26:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0