Det där med hemmabygge...

Det här inlägget skriver jag endast för att upplysa om vilka risker man tar genom att gå och fixa sina naglar hos en outbildad nagelskulptris/nagelteknolog.
Det är inget som säger att det är så här det blir, MEN det föreligger en höre risk.
På en utbildning får man inte bara lära sig att skulptera i gel, utan även allt inom hygien, handens anatomi och div. nagelsjukdomar.

Jag vet att det finns sidor som säljer allt inom nagelvård till vanliga privatpersoner utan utbildning och jag vet att det används flitigt till höger och vänster. Därför vill jag med detta inlägg påvisa vad som efter en tid kan ske. Jag har inte bara en gång stött på detta "problem". Jag skriver inte för att hoppa på de som "bygger" hemma, utan enbart som upplysning till de som utan vetskap väljer det billigare alternativet och går hem till någon hemmafixare.
Jag försöker heller inte fiska efter nya kunder, men med en gedigen utbildning och många års erfarenhet vill jag att så få som möjligt ska få erfara denna smärtsamma upplevelse, p.g.a. okunnighet inom ämnet.

Jag anser också att det skulle vara olagligt att sälja dessa produkter på nätet till odiplomerade kunder. Där ligger det största problemet.

Med detta inlägg hoppas jag att jag heller inte stött mej med någon "hemmabyggare".

Känsliga tittare bör ej studera dessa bilder.
De är tagna av mig, och det är dessutom en tjej som valde att gå till salong, men hade oturen att få en outbildad "nagelteknolog". Utan kundens vetskap.

Naglarna har börjat släppa från nagelbädden p.g.a. felbehandling. Även en närstående infektion på g.

Helt nedfilad till naglbädden.


Ja, ni ser ju själva.

Trasigt, varigt, sönderfilat nageband. AJ!



/Linda, Nail Art Studio.




Kommentarer
Anna Hallgren

Aj, aj, aj!!! Tack för ditt inlägg! Ska visa bilderna för mina tjejer! Med tanke på vad vi pratade om sist......

Kram Anna:)

2011-01-20 @ 08:09:17
Linda

Ja, gör du det. Men det var absolut inte p.g.a. din berättelse jag skrev detta. Men väldigt bra att inlägget får en bra mening.

2011-01-20 @ 15:50:04
URL: http://naglarihudiksvall.blogg.se/
Anonym

Fy fan va äckligt dä ser ut!!!

2011-01-24 @ 18:47:01
Nagelintresserad

Vad är det som dem gör fel och blir orsaken till att naglarna ser ut såhär? FÖrutom att de filar ner enda till nagelbädden vill säga?

2011-06-22 @ 12:54:25


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0